میلگرد و لوله فسفربرنز، فسفر برنز (به انگلیسی: Phosphor bronze) یکی از آلیاژهای مس با نسبت 0.5 تا 11درصد قلع و 0.01 تا 0.35 درصد فسفر می‌باشد.

گرد و لوله فسفربرنز
میلگرد و لوله فسفربرنز

خصوصیات آلیاژ فسفربرنز

عنصر قلع خواص مقاوت در برابر خوردگی و استحکام و عنصر فسفر خواص مقاومت در برابر سایش و سختی را افزایش می‌دهند.از خواص دیگر آلیاژ فسفر برنز می‌توان به سختی، استحکام، ضریب اصطکاک پایین و دانه‌بندی مناسب اشاره کرد.فسفر برنز از مس- قلع-فسفر تشکیل شده است

کاربردهای آلیاژ فسفر برنز

آلیاژ فسفر برنز در ساخت بوش های برنزی، فنر، پیچ و مهره و موقعیتهای مختلفی که خواص مقاومت در برابر خستگی، پوشش دهی و خوردگی شیمیایی اهمیت زیادی دارد از این آلیاژ در ساخت قطعاتی مانند پروانه کشتی در محیط دریایی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آلیاژ فسفر برنز در ساخت آلات موسیقی نیز استفاده می شود.مقاومت بالایکی از ویژگی های فسفر برنز است . فسفر برنز ضد زنگ است و مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارد. از مهمترین مزیت های آلیاژ فسفر برنز ضد زنگ و خوردگی بودن آن است . استفاده از آلیاژ فسفر برنز به دلیل ویژگی‌ مقاومت به خوردگی و زنگ زدگی برای مدت طولانی با کارایی بالا در قطعات و قسمت های مختلف ماشین آلات استفاده می شود.

قيمت لوله و میلگرد فسفر برنز

قیمت لوله و میلگرد فسفربرنز بسیار متأثر از قیمت مس می باشد . با توجه به نوسانات بازار و قیمت مس امکان اعلام آنلاین قیمت آلیاژ فسفر برنز در حال حاضر مقدور نیست برای آگاهي از قيمت لوله فسفر برنز با فولاد کوروش تماس بگیرید.

تلفن ویژه تماس 02166670582


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *